Reklama
 
Blog | Pavel Šmejkal

Byl to Ferda mravenec nebo spíš brouk Pytlík?

Tak vida. Neuplynulo ani čtrnáct dní od mého povzdechu nad úrovní zdejších řemeslníků a mám další zajímavý kousek do své sbírky vydařených filutů.

Před necelými dvěma lety jsme si zařídili virtuální trojkombinaci. Telefon, televizi a internet jako obsah společného balíčku, který nám nabídl největší telefonní operátor. A i když se na služby této i jiných podobných firem většinou nadává, byli jsme spokojeni.

Dokud nepřišla bouřka.

Podle rychlosti, s jakou byl blesk doprovázen hromem, a podle toho, že se v ulici rozhoukala auta s alarmy, soudím, že to praštilo někam přes ulici. Rána to byla pořádná, až se děti vyděsily. Ale jinak nic, elektřina fungovala, světlo svítilo, „ostřikovače stříkaly“…

Reklama

Večer jsme si chtěli pustit zprávy. A ejhle. Televize zrnila, na displeji set-top-boxu běhal indikátor ladění zběsile dokolečka jak kolotoč na Kočkovic pouti. Ani internet se neměl k práci. Nezbylo mi tedy než volat „horkou linku“.

Bylo pondělí večer.

Poctivě jsem nahlásil, co nás potrefilo a co bychom chtěli. Na druhé straně se mi snažili udělit spoustu moudrých rad („A zkusil jste to restartovat?“ Zkusil, už asi třikrát! „A zkusil jste to odpojit od sítě?“ Zkusil, taky asi třikrát!)

Nedalo se nic dělat, kola strojů se neroztočila a bylo nutno povolat opraváře.

Soudě podle doby, jež nám byla nabídnuta, mají ve firmě buď málo opravářů, nebo mnoho oprav.

„V pátek odpoledne přijde odborník a podívá se, co s tím je,“ byla poslední „horkolinková“ slova.

V pátek jsem ovšem musel být déle v práci, a tak průběh samotné opravy znám jen z vyprávění své ženy. Pokusím se je tedy aspoň reprodukovat co nejvěrněji.

„Tak vám prý nejde televize? Tak se na to podíváme,“ spustil odborník, vkročivší do dveří.

„A jé, vy to nemáte vystěhovaný? Jak se tam mám dostat? (podotýkám, že set-top-box máme ve skříňce pod televizí a stačilo by otevřít prosklená dvířka a přístroj vytáhnout směrem kupředu). To musíte vystěhovat ty gramofonový desky, co tam máte a ten stolek odtáhnout od stěny, abych se tam dostal zezadu.“ A stál a čekal, že manželka stolek sama odstěhuje. Pomocnou ruku přiložil, až na její důrazné požádání.

„Hm, hm,“ kroutil hlavou odborník, poté, co zjistil, že set-top-box opravdu nejde. „A internet vám jde?“

„Nejde,“ opáčila žena. „Ale to jsme taky hlásili.“

„No jo, ale já tu nejsem od toho, abych opravoval modem, ten je váš a pro novej si musíte na prodejnu! Já opravuju jenom televizní příjem.“

„Tak jste nám to ale měli říct už do telefonu, že si pro modem máme zajít,“ nedala se odpálkovat manželka.

„No já snad ještě jeden mám dole v autě,“ prohlásil expert a odkvačil, aby se za chvíli vrátil s požadovaným zařízením.

Ze starého modemu vytáhnul čtyři dráty a zapojil je do nového.

Internet se okamžitě rozběhl. Televize taktéž. Jen zvuk nešel.

„Vidíte, už to jde. Byl to modem. Ale to s tím zvukem si musíte vyřešit sami. Já nevím, jak to máte zapojený. (zapojeno to je přes tuner v hi-fi věži pomocí kabelu). A navíc, tenhle drát je krátkej,“ a vší silou zatáhl za set-top-box (až se rozpadla scart zástrčka a vesele z ní trčely barevné drátky).

Zvuk nic.

„Víte co? Raději už jděte,“ vyprovodila jej žena ze dveří. „My už si to vyřešíme.“

Stačilo jemně dorazit uvolněný scart do televize. A na druhém konci vrátit odborníkem vytržené dráty do zástrčky.

Inu, není nad mistry svého oboru.